KAKO LAHKO PREPREČIMO NASTANEK SLADKORNE BOLEZNIDIABETESA?

Veliko knjig sem prebral na to temo, preizkusil sem različno hrano, učil sem se meditirati in iskati notranje ravnotežje. Želel sem postati »človek v ravnotežju«. Strokovnjaki pravijo, da le takšen človek lahko “premaga” sladkorno bolezen. Še danes želim živeti na takšen način, zato enačim vpliv materialnega in duhovnega sveta na kakovost svojega življenja.

Pa zakaj sem dobil sladkorno bolezendiabetes?

Velikokrat iščem vzroke za nastanek svoje sladkorne in ugotavljam, da imajo zdravniki prav. Spomnim se, kaj sem takrat delal in kako sem razmišljal:

  • Zelo rad sem živel, zato sem bil kronično nenaspan. Nisem potreboval postelje, dovolj je bilo, če sem se naslonil na vrata in »oddelal« nekaj minut. Potem pa spet v življenje.
  • Redni manjši obroki so bili izjema. To so bili časi, ko smo vsi hujšali in oblikovali naša telesa. Tako je bilo normalno, da sem preskakoval obroke. Zvečer pa nisem več zdržal in sem »zmazal« hrano za celoten dan in še več.
  • Psihični napori in redni stres so bili stalnica v mojem takratnem življenju. Le kdo bi takrat mislil na to. »Gremo, do konca in naprej,« sem rad rekel.

Zato lahko rečem, da imajo zdravniki prav. Veliko raziskav, analiz in preizkusov so naredili. Na osnovi praktičnih dolgoletnih izkušenj, ko spremljajo posamezne bolnike s simptomi nihanja krvnega sladkorja (hipoglikemije), veliko vedo, kaj koristi. Za preprečevanje sladkorne bolezni –diabetesa je vredno upoštevati njihove nasvete.

»Mlad/-a sem, kaj naj naredim, da ne zbolim za sladkorno boleznijo?«

Takšno vprašanje slišim velikokrat od mlajših ljudi. Sladkorna bolezen bolj skrbi dekleta, saj je povezana tudi z materinstvom. Mladi se danes bolj bojijo za svoje zdravje in zdravje otrok. Vedno predlagam, da poslušajo nasvete zdravnikov. Predvsem pa, da tudi naredijo to kar se jim svetuje.

Zakaj naj poslušam nasvete zdravnikov?

Sladkorna bolezen je po mnenju strokovnjakov dosegla razsežnost epidemije. V zadnjih 30. letih se je število sladkornih bolnikov podvojilo in nenehno narašča. Napoveduje se, da jih bo do leta 2030 več kot 430 milijonov. Predvidevajo, da bo do tega leta imelo sladko bolezen – diabetes okoli 9 % prebivalcev Slovenije. Strokovnjaki pa ocenjujejo, da pri nas skoraj polovica sladkornih bolnikov še ni odkritih. Torej ljudje sploh ne vedo, da jo imajo. Posledice, ki jih lahko prinese sladkorna bolezen – diabetes, so:

  • do 15 let krajša življenska doba,
  • bolezni živčevja,
  • koronarna srčna obolenja, ledvice, jetra …,
  • izguba vida,
  • izguba okončin, predvsem prstov in nog.

Zaradi tega medicina svetuje: vredno je preprečiti nastanek sladkorne bolezni.

Kako torej preprečimo nastanek sladkorne boleznidiabetesa?

  • zbolijo tudi otroci – včasih je veljalo, da za diabetes tipa 2 zbolijo predvsem starejši. Danes pa zaradi nezdravega življenja zbolijo že tudi otroci.
  • začeti že v otroštvu – preprečevati nastanek sladkorne bolezni – diabetesa je treba že v otroštvu. Ti ukrepi vsebujejo povečano telesno aktivnost, izgubo telesne teže ter z vitamini in minerali bogato prehrano.

Ukrepi za zmanjševanje nevarnosti za razvoj sladkorne bolezni – diabetesa so vedno bolj pomembni. Potrebno je, da jih pričnemo izvajati že v rani mladosti.

Preberite, razmislite in ukrepajte ob nasvetih, kako po naravni poti uravnati krvni sladkor in preprečiti pojav sladkorne bolezni – diabetesa:

  • Veliko se gibajte, pijte tekočino in trošite energijo.
  • Izogibajte se enostavnim ogljikovim hidratom (živila, ki hitro dvignejo krvni sladkor).
  • Ohranjajte zdravo telesno težo. Prekomerna telesna teža močno povečuje možnost za sladkorno bolezen – diabetes.
  • Uživajte hrano z vlakninami (kosmiči, oreščki, stročnice, zelenjava, nekatero sadje).
  • Preventivno si merite krvni sladkor. Pogosto se namreč dogaja, da imajo ljudje leta previsok krvni sladkor in tega niti ne vedo, dokler ni naenkrat vse narobe. Zato spada merilec krvnega sladkorja v vsako družino TUKAJ.
  • V telo vnašajte dovolj kroma, magnezija in cimeta. Krom in magnezij preprečujeta nihanje sladkorja. Krom najdete v živilih, kot so paradižnik, oreščki, brokoli. Magnezij najdete v špinači, arašidih, avokadu ... Cimet tudi uravnava nihanje sladkorja in vsebuje veliko antioksidantov (še posebej cejlonski cimet).
  • Zaradi močnega porasta nosečniške sladkorne bolezni – diabetesa, ki lahko povzroči velike zaplete v nosečnosti, je treba upoštevati nasvete zdravnikov in uživati hrano, ki vsebuje zgoraj opisane sestavine. 

Priporočamo: Za vsakodnevno zaščito pred sladkorno boleznijo, za zdravo višino krvnega sladkorja obstaja odlično sredstvo TUKAJ.