TROŠENJE ENERGIJE IN HUJŠANJE

 Od uspešnih ljudi s sladkorno boleznijo-diabetesom slišimo: »Tek, delo, fizična aktivnost …, to je moj inzulin.« Res je, z veliko fizične aktivnosti lahko neverjetno znižamo krvni sladkor, vendar način življenja v sodobni družbi veliko bolnikov odvrača od tega. Na tem mestu ne bomo govorili, kje, kako, kdaj in na kak način se rekreirati (trošiti energijo), ker je to področje preširoko. Svetujemo vam lahko samo, da se čim več gibate.

V nadaljevanju bomo opisali metodo, ki daje zelo dobre rezultate na nekoliko drugačen način.

TROŠI ODVEČNO ENERGIJO IN SE OB TEM ZABAVAJ!

Kaj mislim s trošenjem odvečne energije? Bom razložil na svojem primeru. Delo v službi je bilo enkrat spedometrom znižajmo krvni sladkorbolj sedeče, drugič bolj leteče. Po prihodu domov sem imel vedno drugačno višino krvnega sladkorja (malica je bila vedno energetsko približno podobna), zato sem začel razmišljati, koliko energije potrošim v obeh primerih (ko se veliko gibam in ko se malo gibam). V ta namen sem si kupil merilec korakov (pedometer ali kalorimeter). Nastavil sem si dolžino koraka in lastno težo. Merilec sem vsak dan dal v žep in odšel v službo.

Po mesecu meritev sem ugotovil, da če vsak dan v službi opravim okoli 3000 korakov, ob malici, ki si je energetsko vsak dan “podobna”, potrošim enako kalorij, meritve krvnega sladkorja pa so doma pokazale vsak dan podobne vrednosti. Tako sem se v službi trudil, da bi vsak dan opravil enako število korakov in potrošil enako količino energije (kalorij), da bi bil krvni sladkor približno enak. Pedometer (merilec korakov) še vedno uporabljam pri športu, delu in na dopustu. Zanimivo je zvečer pogledati: število korakov, metre, potrošene kalorije, ter si izmeriti krvni sladkor. Včasih ne morem verjeti rezultatom.

KAKO LAHKO TO KORISTI  MENI?

Pri druženju s sladkornimi bolniki pa tudi z zdravimi, ki želijo zmanjšati telesno težo in znižati višino krvnega sladkorja (v večini primerov gre za ljudi zrelih let, ki niso posebej aktivni), vedno predlagam tudi rešitev s pedometrom. Ljudje namreč vedo, da morajo nekaj spremeniti, ne želijo pa se rekreirati v javnosti ali tudi ne morejo. Bi pa želeli nekaj narediti. Radi bi vsak dan spremljali rezultate, da bi imeli veselje do življenja (najlepše je, ko se trudiš in vsak dan vidiš rezultate – pozitivne).

Tako jim predlagam, da si na pedometru nastavijo dolžino koraka in težo, ga dajo v žep ali za pas in opravijo vsak dan 5000 korakov (število korakov prilagodim fizičnemu stanju bolnika). Vsak dan naj pojedo približno enako (energetsko) količino hrane. Zvečer naj odčitajo prehojene korake – metre, odčitajo potrošene kalorije, izmerijo krvni sladkor in kmalu bodo doživeli pozitivne spremembe. Najboljše rezultate dosežemo, če si meritve vsak dan zapišemo, ker se takrat vklopi psiha – občutek za odgovornost.

KAKO LAHKO TROŠIMO ODVEČNO ENERGIJO V STANOVANJU PRI 75. LETIH?

Gospa Marija jih ima 75, živi v naši ulici in ima že veliko let sladkorno bolezen. Ko jo vprašam, kakšne težave ima, mi pravi, da odkar je vdova, nima več toliko veselja do življenja, da ni več toliko aktivna, saj je manj izletov in tistega vsakodnevnega tempa. Zaradi tega so se ji začeli nabirati kilogrami, bolijo jo noge, krvni sladkor ji narašča in pravi, da ni več takšna, kot je bila! Gospa stanuje v hiši, hčerka z možem in s sinom živi zgoraj, ona pa v pritličju skrbi tudi za muco Piko.

Marija še vsak dan skuha kosilo za hčerkino družino in skrbi za rože na terasi. Ker pozna mojo situacijo, nama je sladkorna bolezen – diabetes dober vzrok za daljši pogovor. Tako sem ji omenil tudi pedometer terapijo, naj vsaj poskusi, ker bo na ta način pridobila veselje do življenja, saj bo imela pred seboj določene cilje. Začuda je rekla, da bi poskusila.

Zet ji je kupil pedometer, nastavil dolžino koraka, težo in jo naučil brati izmerjene vrednosti. Ob ponovnem srečanju je bila zelo vesela, da sem ji predlagal ta postopek trošenja energije. Pri številu korakov še ni prišla do polovice. Vsak dan tekmuje sama s seboj, gleda nadaljevanke stoje in zraven koraka. Pravi, da ji je to v zabavo, zvečer komaj čaka, da si izmeri sladkor in vidi pozitivne rezultate.

IN PRI 40. LETIH ZA TISTE, KI SOVRAŽIJO ŠPORTNE AKTIVNOSTI?

Gospa Janja jih šteje 40, je žena in mama dveh hčera ter dela kot trgovka v marketu. Mož je veliko na terenu, sama pa je veliko časa preživela s hčerkama (ko sta bili še majhni) v stanovanju v središču mesta. Leta neaktivnosti so prinesla sladkorno bolezen – diabetes in preveliko telesno težo. Močno si želi narediti nekaj za svoje zdravje, vendar nikoli ni pravih pogojev za začetek.

Sama ne ve, kako naj se reši iz tega začaranega kroga. Tudi njej sem predlagal pedometer (števec korakov) terapijo s tem, da sem ji tudi razložil, da mora najti veselje do življenja tudi v službi. Ima namreč takšno delo (vedno na nogah in v gibanju), da lahko v službi opravi 5000 korakov. Ob primerni prehrani lahko že med delovnim časom poskrbi za svoje zdravje, pa še plačano bo dobila za to. Najprej mi je rekla, če sem nor.  Ko sem ji zadevo bolje razložil in predstavil korist, ki jo bo imela od tega, se je odločila, da bo poskusila. Kot mi je pozneje pripovedovala, je na začetku čutila veliko notranje jeze in odpor, vendar je vedela, da mora naprej. Počasi je dobila veselje, število korakov raste, teža in višina krvnega sladkorja pa pada. Veseli se vsakega dne in verjame, da ji bo uspelo poskrbeti za svoje zdravje.

Področje trošenje odvečne energije je zelo obširno in vsakdo to razume in izvaja drugače. V bistvu gre za to, da se lahko vsak dan rekreiramo tako rekoč med delom. Čeprav navzven to ne izgleda kot ukvarjanje s športom, lahko vsak dan spremljamo rezultate, kar lahko v nas spodbudi prijetno počutje in zniža naš krvni sladkor.

Zgornja primera prikazujeta začetek aktivnosti tudi v trenutkih ali okolju, kjer se nam to zdi nemogoče (ali neprimerno), vse z namenom, da bi ljudje naredili korak naprej za svoje zdravje, ki ga ogroža sladkorna bolezen – diabetes.

Za izvajanje naloge potrebujete števec korakov-pedometer, ki ima možnost nastavitve dolžine koraka in lastne teže. Rezultati pa se kažejo v številu prehojenih korakov, metrov in potrošenih kalorijah. Kvaliteten pedometer z navodili za sladkorne bolnike lahko dobite TUKAJ.

KAKO SHUJŠATI OB SLADKORNI BOLEZNI DIABETESU?

Visoko telesno težo pri sladkornih bolnikih pogosto spremljata povečan krvni tlak in zvišana vrednost maščob v krvi, kar povzroča staranje krvnih žil. Posledično se poveča možnost za možgansko kap in srčni infarkt.

Sodobna priporočila za znižanje telesne teže sladkornim bolnikom:

  • Ne sanjajte in ne pretiravajte v želji po hitrem hujšanju, 0,5 –1 kg na mesec je povsem dovolj. To znese 6–12 kg na leto, kar je odličen rezultat.
  • Hujšanje ne sme biti mučenje, hrana naj bo okusna, vendar pojejte nekoliko manj.
  • Ne potrebujete posebnih diet, raje opazujte sebe in se vprašajte, zakaj in kdaj jem preveč. Hrana nam je velikokrat nadomestilo ob čustvenih stiskah. V tistih trenutkih uporabite nasvete strokovnjakov.
  • Najbolj nas nasitijo beljakovine in težko prebavljivi ogljikovi hidrati iz zelenjave.
  • Med obroki ne jejte prigrizkov.

Na začetku smo obljubili:

Z našo novo metodo boste v samo 30. dneh na enostaven način znižali krvni sladkor za 4 enote (mmol/l) in spoznali, da lahko kljub sladkorni bolezni diabetesu uresničite svoje sanje.

Naloga: Bodite aktivni, pri tem si lahko močno pomagajte z nasveti strokovnjakov.

Potrebujete: Pedometer, nekaj kar niža apetit  in podporo TUKAJ.

To počnem in kaj sedaj?

Vse do sedaj povedano so aktivnosti, ki tvorijo pogoje, da kljub sladkorni bolezni živimo zdravo. Vendar šele naslednje poglavje odkriva, kako dosedanje znanje združiti v trdno »ladjo«, ki bo kljubovala vsem, tudi najhujšim viharjem, skozi katere nas vodi življenje samo. Lepilo, ki lahko ustvari takšno ladjo, se imenuje??? Nič ne boš dosegel, če ne boš imel …

Klikni na  VESELJE DO ŽIVLJENJA.